Gaasifirma tahab Saaremaa liinibussid gaasikütusele viia (2)

Käimasoleval hankel Saare maakonna bussiliinide teenindamiseks osaleb ka maagaasi müüja JetGas OÜ, kes soovib Saaremaad teenindavate busside üleminekut gaasiküttele.

“Plaanime bussifirmadega läbirääkimisi ja kui keegi tahab gaasibusse võtta, siis meie huvi on teha tankla,” ütles JetGas OÜ juhatuse liige Janek Parkman. Ettevõtte Kuressaarde gaasitankla ehitamise projekt on saanud PRIA toetuse, ent tanklal on mõtet vaid juhul, kui maakonnaliinid lähevad üle gaasiküttele. “Mõne mandrimehe jaoks, kes siin suvilas käib, üksi teha ei tasu,” nentis Parkman.

Karl Tiitson

Saaremaa valla transpordinõunik Karl Tiitson ütles, et kuna Saaremaal puudub gaasitankla, siis vald hankel osalejatelt gaasikütuse kasutamist nõuda ei saa, küll annab gaasibuss hankel lisapunkte. JetGas´i huvi on valla silmis ainult teretulnud. Pealegi on ettevõttel tankla detailplaneering kehtestatud ja ka muud ettevalmistused tankla ehituseks tehtud. “Ainus asi, et neil puuduvad tarbijad,” sõnas Tiitson. Hankel osalemisega tahab JetGas anda Tiitsoni sõnul bussifirmadele märku, et on valmis nendega koostööks.

Janek Parkmani sõnul võidaksid gaasibusside kasutuselevõtust ka Saaremaa põllumehed, kes soovivad hakata virtsast ja biojäätmetest looduslikku gaasi tegema. “Mandrile pole ju mõtet seda gaasi viia, kui Saaremaal tanklat pole, mis tast siis toota,” leidis Parkman, kelle sõnul võiks JetGas olla põllumeestele koostööpartner ja hakata nende gaasi tanklas müüma. Samasugune partnerlus toimib ettevõttel juba Järvamaa põllumeestega.

AS-i Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste ütles, et kindlasti annab gaasiga sõitmine vedajale majanduslikku efekti suuremates linnades, kus kütusekulu on tulenevalt busside suurusest ja linna liiklusoludest 100 km kohta keskmiselt 35 liitrit. Saaremaal, kus liine teenindavad väiksed bussid, mille kütusekulu jääb sageli poole väiksemaks, ei pruugi gaasile üleminek majanduslikku säästu anda. “Maakonnahankele ma gaasibussiga ei läheks,” lausus Kaljuste, kes ei välistanud, et palju sõltub hanke spetsiifikast ning võib-olla tasub mõne gaasibussi kasutamine end Saaremaal ka ära.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 413 korda, sh täna 1)