VASTUKAJA: “Uuring: sild on laevaühendusest odavam”

Eilses Saarte Hääles ilmunud uudises kirjutasime maanteeameti tellitud analüüsist, mis kinnitab varasema uuringu tulemust: Suure väina sillaühendus oleks märkimisväärselt odavam kui parvlaevaliiklus. Toome siinkohal ära valiku lugejate arvamustest silla tasuvuse ja vajalikkuse kohta.

Uuring tõestas seda, et sild on tasuv ainult siis, kui kirjutame selle ehitusmaksumuse tegelikust kaks korda väiksemaks ja jätame projekti maksumusest välja kõik kaasnevad kulud, sealhulgas ka selle tee-ehituse, mis peab järgnema liiklusvoo neljakordsele kasvule…

Iga aastaga on autode ja inimeste ülevedu suurenenud. Lihtsalt elu areneb omasoodu. Vaatamata meie valitsuste tegevusetusele on elu läinud paremaks. Inimesed soovivad rohkem liikuda. Ja mis saaks selle vastu olla, kui turistid tulevad enamjaolt suvekuudel. Peaasi, et neid rohkem oleks. Nüüd võiks ka nendel suu lukus olla, kes kogu aeg kiruvad, et sild ei tasu ära. See uuring on minu jaoks usaldusväärne.

Kellele te seda silda ehitate? Põlvad ja Jõgevad on permanentse püsiühendusega ja pole nagu kuulnud uudist, et neil mingit arenguplahvatust oleks toimunud isegi praegusel ülevoolava külluse ajal. Suvel paariks kuuks sild turismiatraktsiooniks ehk sobiks.

Autode voog võib ju kasvada, aga mõelda tuleks ka selle peale, mis on silla ehituse maksumus ja ka ülalpidamiskulud. Siin artiklis räägitakse ju selgelt sellest olukorrast, kui sild on juba valmis. Aga millal ta siis end ära tasub? Vaata, kui palju TS Laevad aastas sõidukeid üle Suure väina veab ja korruta see piletihinnaga. Siis sa näed, et silla enda tasumise aeg on meeletu.

Saarlased ei taha ju silda – ülesõit kallis, tormi ja suurema tuulega kinni ja praamiliiklus kaotatakse siis ära.

Sõja ajal on esimene asi, mis puruks pommitatakse, sild ja siis ei ole praame enam kusagilt võtta. Saarega peab laevaühendus ikka säilima, vastupidine on loogikavastane.

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 95 korda, sh täna 1)