Ruhnu lennuvälja maandumisrada lõhub lennukit

Ruhnu lennuliiklust korraldava firma juht kurdab, et saare lennuväli on muutunud väga ebatasaseks ja lõhub seal maanduvat lennukit.

“Ruhnu maandumisraja kvaliteet on viimastel aastatel halvenenud ja jõudmas piirini, kus ebatasase raja tõttu on õhusõidukite turvalist käitamist raske tagada,” kirjutas BNHolding OÜ juhatuse liige Ülo Mell maanteeametile, Kuressaare lennujaamale ja Ruhnu vallavalitsusele saadetud kirjas.

Melli sõnul on nende ettevõte viimased viis aastat lennanud Ruhnu ainult ühe Britten-Norman BN2B-tüüpi lennukiga. Ruhnus maandudes on lennuk viimasel kahel aastal tehtud baashoolduste andmetel saanud korduvalt mõrasid detailidesse. 2017. aastal vahetatud detailid olid aasta hiljem taas vigastatud.

Ka 20.–21. novembrini tehtud 100 tunni hoolduse käigus leiti defekt lennuki põhiteliku amortisaatoris. Selle sõlme eluiga peaks olema 40 000 maandumist, kuid viimane kapremont toimus ainult 1300 maandumist tagasi.

Tänavu suvel küsis Ülo Mell vigastuste kohta eksperthinnangut lennuki tootjalt ja sai vastuseks, et vigastused on tingitud lennuki telikutele avalduvast ülemäärasest pingest. “Suure tõenäosusega on eelkirjeldatud probleemid tingitud ebatasasest maandumisrajast Ruhnus,” sõnas Mell.

Melli sõnul peab maandumisrada olema ehitatud ebatasasusteta, mis võiksid lennukit kahjustada. Sestap tuleb tema arvates hakata planeerima abinõusid maandumisraja tasasemaks muutmiseks. Seni lendab lennuk Ruhnu küll edasi, kuid võtab pardale 100 kg võrra vähem lasti, kui see maksimaalselt võimalik oleks.

Ruhnu vallavanem Siim Avi pöördus aga eelmisel nädalal maanteeameti poole, teatades, et lennuliikluse korraldamise uues riigihankes oleks tingimusena nõutud lennukimudel An-28 või analoog M-28. “See on ilmastikukindlam kui senine lahendus. Samuti sobib maandumiseks Ruhnu lennurajale ja mahutaks rohkem reisijaid ja kaupa,” selgitas Avi.

Hiljaaegu tekitas Ruhnus palju pahandust asjaolu, et sealsetel rannaaladel elavad Šoti mägiveised läksid mitmeid kordi lennuväljaalale rohtu sööma ja jätsid sinna loomulikult maha hulgaliselt sõnnikut. See omakorda rikkus lennukit ning lennufirma oli isegi sunnitud ühenduse pidamise Ruhnuga ajutiselt peatama.


Probleemid lennuväljal

Üksikutes kohtades on külmakergete tõttu üleskerkinud kivid tõstnud üles raja katteplaadid.
Rajakatte moodustavad PVC-plaadid on paiguti ebaühtlaselt vajunud ja teineteise suhtes liikunud.
PVC-plaatide augukohtadest läbikasvanud muru ja pinnas moodustavad kõvasid järsu äärega mättaid.

ALLIKAS: ÜLO MELL

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 458 korda, sh täna 1)